Το ερευνητικό έργο MultiLLDs στοχεύει να προωθήσει τη συμπερίληψη και την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, εστιάζοντας στην πολύγλωσση μάθηση και τη στήριξη παιδιών με γλωσσικές και/ή μαθησιακές διαταραχές (ΓΜΔ). Το έργο ενσωματώνει την Εκπαιδευτική Γλωσσολογία, τη Γλωσσική Εκπαίδευση και τις Διαταραχές Γλώσσας/Αλφαβητισμού, ώστε να αναπτύξει εκπαιδευτικά εργαλεία και στρατηγικές που θα βοηθήσουν τους παιδαγωγούς να διακρίνουν τις γλωσσικές διαφορές από τις ΓΜΔ σε πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Το έργο απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών, όπως δασκάλους νηπιαγωγείου και δημοτικού, δασκάλους ξένων γλωσσών, λογοθεραπευτές και εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Στόχος είναι να τους παρέχει τα απαραίτητα εργαλεία για να εντοπίζουν και να διαχειρίζονται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές τους, διασφαλίζοντας ότι κανένα παιδί δεν θα μείνει πίσω στην εκπαιδευτική του πορεία.
Στόχοι του έργου:
- Ανάπτυξη ερωτηματολογίων για εκπαιδευτικούς: Δημιουργία δύο ερωτηματολογίων για την ανίχνευση και διαφοροποίηση παιδιών προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών) και σχολικής ηλικίας (6-9 ετών) με ΓΜΔ από εκείνα με γλωσσικές διαφορές σε πολυγλωσσικά και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
- Εγχειρίδιο καλών εκπαιδευτικών πρακτικών: Δημιουργία ενός εγχειριδίου με εκπαιδευτικό υλικό και στρατηγικές για την υποστήριξη δί-/πολύγλωσσων παιδιών με ΓΜΔ, προσφέροντας λύσεις για τη διαχείριση μεικτών τάξεων και την ατομική υποστήριξη των μαθητών.
Κύρια αποτελέσματα:
- Ερωτηματολόγια ανίχνευσης: Δύο ερωτηματολόγια (ένα για παιδιά προσχολικής ηλικίας 4-6 ετών και ένα για παιδιά σχολικής ηλικίας 6-9 ετών) με συνοδευτικά εγχειρίδια, τα οποία θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να αποφασίσουν εάν πρέπει να παραπέμψουν ένα δί-/πολύγλωσσο παιδί για επίσημη διάγνωση ΓΜΔ.
- Εγχειρίδιο καλών πρακτικών: Ένα διαδικτυακό εγχειρίδιο με οδηγίες για εκπαιδευτικές πρακτικές που αφορούν δί-/πολύγλωσσα παιδιά με γλωσσικές και/ή μαθησιακές διαταραχές.
- Διαδικτυακή πλατφόρμα και σεμινάρια: Η πλατφόρμα θα προσφέρει πρόσβαση σε όλο το υλικό του έργου και θα φιλοξενήσει τρία διαδικτυακά σεμινάρια, διαθέσιμα στις γλώσσες του έργου (Αγγλικά, Ελληνικά, Γαλλικά). Επίσης, θα δημιουργηθούν κανάλια στα κοινωνικά δίκτυα για τη διάδοση των αποτελεσμάτων.
- Διεθνές συνέδριο: Οργάνωση συνεδρίου για την παρουσίαση των εργαλείων και των αποτελεσμάτων του έργου, στοχεύοντας στη διάδοση των καλών πρακτικών.
Ομάδες-στόχοι:
- Εκπαιδευτικοί και νηπιαγωγοί γενικής και ειδικής αγωγής
- Δί-/πολύγλωσσοι δάσκαλοι
- Λογοθεραπευτές
Το έργο απευθύνεται σε επαγγελματίες που εργάζονται με δί-/πολύγλωσσα παιδιά ηλικίας 4-9 ετών, στις τρεις χώρες-εταίρους του προγράμματος.
Με το MultiLLDs, στοχεύουμε στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα και ενισχύει τη συνεκπαίδευση όλων των παιδιών, ανεξαρτήτως γλωσσικών και μαθησιακών προκλήσεων.